- 1 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (304 opinie)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (419 opinii)
- 3 Auto wjechało w pieszych i w budynek (275 opinii)
- 4 Upiorne syreny i największe pożary (7 opinii)
- 5 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (67 opinii)
- 6 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (113 opinii)
Nowa Warszawska na razie nie dla samochodów
To już przesądzone - ul. Nowa Warszawska powstanie na razie tylko w formie trasy tramwajowej z chodnikami i drogą rowerową. W ramach tej samej inwestycji, która jest na etapie przygotowania dokumentacji, zrealizowany zostanie też krótki odcinek drogowy ul. Nowej Bulońskiej Południowej.
Już od pewnego czasu rozpatrywano wariant rezygnacji z kosztownej infrastruktury drogowej, pod którą zarezerwowano aż cztery pasy ruchu, dublujące na znacznym przebiegu równoległą Trasę W-Z i realizację wyłącznie torowiska tramwajowego wraz z infrastrukturą pieszo-rowerową.
I taki też wariant pojawił się w procedowanej dokumentacji, w ramach której przewidziano również rezerwę terenową pod docelowy układ drogowy. Mógłby on powstać po północnej stronie torowiska, tworząc tym samym tzw. układ asymetryczny na wzór pobliskiej al. Havla .
Trasa tramwajowa będzie zaczynała się od al. Havla , a następnie rezerwą terenową na południe od ul. Warszawskiej (m.in. przez rejon pętli autobusowej Ujeścisko ) zostanie doprowadzona do skrzyżowania z ul. Jabłoniową .
Tutaj zaplanowano budowę węzła przesiadkowego tramwaj - autobus oraz rozbudowany układ torowisk w związku z planowaną zajezdnią tramwajową. W tym miejscu będą również mogły zawracać tramwaje po pokonaniu Nowej Warszawskiej lub Nowej Bulońskiej Północnej.
Od tego skrzyżowania w kierunku południowym zostanie zbudowany krótki odcinek drogowy ul. Nowej Bulońskiej Południowej do ul. Lawendowe Wzgórze . Ułatwi on nie tylko dojazd autem do powstającego dużego osiedla mieszkaniowego, ale przede wszystkim pozwoli na wygodne dotarcie do planowanego przedszkola i szkoły.
Projekt nowej trasy tramwajowej przewiduje możliwość jej dalszego przedłużenia - ul. Nową Bulońską Południową lub - co jest nowością w oficjalnych planach miasta - ul. Nową Unruga . Oba warianty przewidują następnie połączenie z ul. Nową Świętokrzyską, gdzie jednak na razie preferowana jest budowa buspasów zamiast infrastruktury tramwajowej.
Realizacja ul. Nowej Warszawskiej jest obecnie na etapie decyzji środowiskowej. To jeden z kilku etapów przygotowania dokumentacji przed rozpoczęciem budowy w terenie. Przedsięwzięcie zostało wpisane do Bazy Priorytetów Inwestycyjnych Gdańska do roku 2023, przyjętej przez radnych miasta na sesji 30 marca br.
Opinie (174) 1 zablokowana
-
2017-04-19 06:05
brawo (28)
czas na komunikację publiczna a nie blachosmrody.
- 161 126
-
2017-04-19 06:31
Nawrócony blachosmród :)
W końcu uzbierałeś na rower?- 44 21
-
2017-04-19 06:32
popieram samochody to zło i wspieranie gospodarki niemieckiej i rosyjskiej (5)
- 23 37
-
2017-04-19 09:49
(4)
Zgadzam się z tobą. Jedynie prawomyślne są rowery oraz furmanki. Jak w Korei.
- 16 5
-
2017-04-19 10:30
nie jedyne (3)
nalezy jednak umiec dokonywac wyborow. W centrum miasta samochody nie sa rozwiazaniem problemow.
Widac to po stale rosnacych korkach- 5 9
-
2017-04-19 11:02
Dlatego trzeba przesiąść się na riksze jak w Indiach (1)
I skutery
- 7 2
-
2017-04-19 12:40
bo nie ma to jak skuteeeeer
na dwóch kółkach czad!
- 5 0
-
2017-04-19 14:13
fakt nowa warszawska to droga w centrum miasta
- 1 2
-
2017-04-19 07:32
Kierowca? (1)
Chłopie przecież ty nawet prawka nie masz bo za głupi jesteś żeby je zdać
- 26 16
-
2017-04-19 12:41
oho, rozumiem, że szczyt marzeń przed blokiem dumnie stoi
i dymi
- 6 5
-
2017-04-19 07:57
Te słoiki wiesniaki przyjechały bmw i audi 25 leynimi
I tylko trują powietrze.
Wracajcie na wieś!
Nie, nie pomyliłem się iława, działdowo, gizycko to też wiochy.- 17 21
-
2017-04-19 08:00
widzę, że (10)
głupków, Popaprańców, Piśdzielców i Kodziarzy boli, że są normalni ludzie, którzy żyją bez jadu i nienawiści.
Mam po prostu zdrowe podejście. Mimo, że mam samochód i pryywatny i służbowy do dyspozycji to mam tez rozum i zastanawiam się co danego dni jest dla mnie optymalne; spacer, rower, samochód, bus, czy pociąg.
Ale głupi i zaczadzeni wierzą w świat tylko zza szyb swojego 30 letniego passeratii.
Silnik stop - mózg start. Spróbujcie myslenie nie boli. ;)
Miłego dnia dla normalnych- 19 23
-
2017-04-19 08:20
(4)
No właśnie dałeś popis tolerancji. Nie mów innym, jak mają żyć i nie wyzywaj wszystkich dookoła. To, co jest dla Ciebie najlepszym wyborem, niekoniecznie jest dla innych.
Pozdrawiam.- 21 6
-
2017-04-19 10:12
kazdy taki bezmózg jak ty miesza głupote z tolerancją,która niema nic z nią wspólnego (3)
Niema leming tolerancji dla zatruwania życia ludzi !!
- 4 8
-
2017-04-19 10:41
(2)
Jak chcesz żyć obecnie w świecie bez trucia? Pozbędziesz się aut, chemii z jedzenia, jak chcesz produkować prąd, który bezsensowanie zużywasz na pisanie obraźliwych komentarzy, bez np. czystego ekologicznie wiatraka, którego produkcja wymaga użycia chemii, wytwarza odpady, itp? Nawet poprawnie zdań nie konstruujesz a mnie wyzywasz od bezmózgów. Poza tym daleko mi do tolerancji, zarzucam tylko jej brak interlokutorowi, bo narzuca swoje zdanie innym. Chcesz świecić przykładem to jeździj rowerem, będzie o jedno więcej miejsce na drodze. Zachowujesz się jak aktywista Greenpeace jadący na protest autem.
Ciebie nie pozdrawiam.- 6 2
-
2017-04-19 11:05
Po co rozmawiasz z debilem? (1)
- 7 1
-
2017-04-19 11:10
Racja. Dzięki, już przestaję. :)
- 5 1
-
2017-04-19 08:36
Normalny to ty na pewno nie jesteś (4)
Do tego ściemniasz, bo nie masz samochodu
- 6 8
-
2017-04-19 10:42
no tak, bo samochod dzis to straszny wydatek xD (3)
nie mowiac o tym, ze nawet emocjonalnie nie umiesz zrozumiec, ze ktos majac samochod po mleko do sklepu moze sie przejsc.
- 2 3
-
2017-04-19 11:05
Dla ciebie jak widać wydatek
Skoro tak plujesz jadem na kierowców.
- 1 3
-
2017-04-19 12:42
za 300zł można kupić dobre auto (1)
pełno takich widzę na polskich ulicach
- 2 1
-
2017-04-20 07:09
Tylko oc do niego za 5000 zł
- 0 0
-
2017-04-19 08:49
(5)
Im więcej ludzi będzie jeździło tymi puszkami na sardynki, tym lepiej mi będzie się jeździło po mieście autem, także rozwój komunikacji popieram!
- 9 2
-
2017-04-19 09:44
Jak wolisz jeździć bydłowozem to wyłącznie twoja sprawa (4)
- 1 6
-
2017-04-19 09:47
(3)
Nie jeżdżę tramwajami ;)
- 3 2
-
2017-04-19 11:07
Wiem, jeździsz bydłowozami (2)
- 1 4
-
2017-04-19 11:08
(1)
Jeżeli dla Ciebie W126 to bydłowóz, to ok ;)
- 1 2
-
2017-04-19 12:43
sam pojazd jes ok
to co innego czyni go bydłowozem,
ludzi w Polsce nie stać na ciepłą wodę i mydło
a na wyparzoną gębę nie wiem co działa,
chyba tylko plomba w pusty sagan- 3 2
-
2017-04-20 02:35
a "blachosmród" linii 118 dalej będzie się wił koło stawu na ulicy niedostosowanej do ruchu autobusowego (ul. Łódzka i
i stał w korku przed światłami na skrzyżowaniu z Piotrkowską w popołudniowych godzinach szczytu...jest się z czego cieszyć....rzeczywiście....
- 0 0
-
2017-04-19 06:06
Lepszy rydzy niż nic. (3)
- 34 19
-
2017-04-19 10:39
Już myślałem, że to chodzi o Warszawską w Gdyni.
- 1 1
-
2017-04-19 11:41
Budyńlandia
Ato co miało iść na budowę drogi poszło na budowę muzeum Wehrmachtu,kładkę przez Motławę i teatr szekspirowski dla wybranych elit biurw z magistratu.
- 2 2
-
2017-11-29 08:34
Wg mnie potrzebne też...
... połączyć Morenę z Wrzeszczem przedłużając linię tramwajową przez Niedźwiednik do GB. To raptem jakieś 5 km a zalety olbrzymie:
- kolejna pętla to mniejsza zależność od awarii
- wzdłuż Słowaka i na Niedźwiedniku mieszka bardzo dużo ludzi, teraz przez notoryczny korek na Słowaka są jak odcięci od świata
- mieszkańcy Moreny i okolic jadący w tamtą stronę chętniej wybieraliby tramwaj jakby nie musieli jechać objazdem przez centrum, teraz jazda z Moreny do GB tramwajem nie ma większego sensu (jedzie się około 40 minut)- 0 0
-
2017-04-19 06:12
właściwy kierunek. popieram:)! (3)
Szkoda, że u nas tak mało myśli się o rozwoju komunikacji. ..
- 104 36
-
2017-04-19 06:55
Znowu wazelina budynia.Wszystkie komentarze w jeden rytm Gdańsk cacy Gdynia be no i argumentów co niemiara.
- 9 17
-
2017-04-19 12:17
(1)
Pora aby komunikacja przestała być dotowana, a zaczęła być rentowna :)
- 1 7
-
2017-04-19 12:45
słaby dowcip, ja się nie śmieję
- 5 0
-
2017-04-19 06:24
Problem na lata (18)
W Gdańsku popełniono podstawowy błąd, jakieś 15 - 20 lat temu, tj. brak przestrzennego zagospodarowania terenu. Teraz jest problem, bo nie ma gdzie wcisnąć nowych dróg, chodników, a o ścieżkach rowerowych to już nie wspominam patrz Świętokrzyska. Sprzedano hekatry gruntów deweloperom,bez warunków umownych. 15 lat miasto zarobiło, a teraz trzeba zapłacić "podwójne".
- 134 24
-
2017-04-19 06:32
(7)
Budyń zarobił u deweloperów...
- 26 12
-
2017-04-19 07:14
15 lat temu? (5)
To było jeszcze przed Budyniem
- 7 13
-
2017-04-19 07:35
od 1998 roku siedzi na tronie.... (4)
-takze nie uzywaj jako zrodla pedałenu i wybiorczej...
- 14 16
-
2017-04-19 07:51
jest prezydentem bo wybrali go wyborcy (3)
- 10 3
-
2017-04-19 08:23
To, że wybrałem go na prezydenta (bo do wyboru był on albo geniusze zarządzania pokroju Jaworskiego), nie oznacza, że mam mu odpuszczać. Poczuł się panem na włościach i myśli, że będzie tam dożywotnio. Jak się wkurzę, to wybiorę w końcu Jawora :)
- 15 6
-
2017-04-19 14:38
wybory? (1)
A to na prezydenta Gdanska są wybory powszechne? bo myślałem ze Rada Miejska wybiera... ?
- 0 5
-
2017-04-19 15:12
To żle adasiu myślałeś są wybory
- 2 0
-
2017-04-20 01:07
Tyle, że mówisz o terenach nie należących do miasta
Tereny za osiedlem Chełm w każdą stronę to były tereny rolnicze.
Te tereny deweloperzy kupowali od rolników i wielu z nich ma teraz naprawdę duże majątki, ale o tym aby wiedzieć trzeba byłoby tu mieszkać od lat, a nie przyjechać kilka lat temu i udawać teraz mieszkańca.- 4 0
-
2017-04-19 06:49
???? (4)
Chyba nie wiesz, o czym piszesz! Rezerw jest aż za dużo. Wystarczy spojrzeć na mapy zagospodarowania.
- 15 2
-
2017-04-19 07:34
(3)
Nie muszę patrzeć na mapy, wystarczy jak pojadę w stronę obwodnicy ul. Warszawska potem Jabłoniową, a wrucę do Centrum Świętokrzyską. Dużo terenów pod drogi....
- 1 10
-
2017-04-19 07:48
to już lepiej wruć
- 15 2
-
2017-04-19 21:38
tyle tylko, że Świętokrzyska jest drogą przez wieś (1)
zobacz jak wygląda zabudowa. Praktycznie na całej długości są domki jednorodzinne które kiedyś były wsią i przebiegała przez nie wąska droga. Nie dziw się zatem, że nie ma rezerwy. To samo początek ul. Warszawskiej, Małomiejska itp.
Tam gdzie można było, rezerwa jest.- 2 0
-
2017-11-29 06:54
Popatrz sobie na plany dróg w okolicy swietokrzyskiej. To kiedys bedzie droga jak stara slowackieg i pojedzie nia ten kto zabłądzi.
- 0 0
-
2017-04-19 07:17
ale to nie miasto sprzedało grunty deweloperom (2)
te tereny należały w większości do osób prywatnych więc co to za chory argument że sprzedano ziemie, ja jako własciciel sprzedałem poprostu temu kto więcej zapłacił.
- 21 4
-
2017-04-19 07:29
(1)
Oczywiście, zgadzam się z tym, ale to Miasto Gdańsk wydaje warunki zabudowy gruntów!!!!
- 14 7
-
2017-04-19 12:16
I nie może odmówić ich wydania
Kolesie w sejmie sobie załatwili. Miasto zgodnie z prawem bardzo rzadko może odmówić ich wydania. Poczytaj sobie. O tym problemie urbanistyczne tak krzyczeli ze im zawód zlikwidowali ;)
- 3 0
-
2017-04-19 12:12
Bzdury piszesz czlowieku
Akurat drogi wszystkie ważniejsze są od lat 70tych w Gdańsku Południe zaplanowane. Od lat 90tych mamy rezerwy terenowe na nie. To jak niby ich nie zaplanowano? To że się nie ruszyłem i nigdy tego nie sprawdziłem nie oznacza ze tego nie ma. :)
- 6 1
-
2017-04-21 11:43
Tam jest pas ziemi przeznaczony na pas drogowy i zawsze był. Wykup działek powinen być zatem znacznie mniejszym problemem jak zwykle przy tego typu inwestycjach (wydaje mi się, że na trojmiasto.pl widziałem przykładowe kosztorysy planowanych inwestycji drogowych i tutaj udział kosztów związanych z wykupem był na prawdę niewielki). Z tego co pamiętam problemem było tylko uzasadnie inwestycji, która dotyczyłaby drogi 2x2 równoległej do Armii Krajowej i oddalonej od niej pareset metrów w linni prostej.
- 1 0
-
2017-04-19 06:24
(6)
Nowa Warszawska nie, Nowa Świętokrzyska też nie, może nowe centrum handlowe bo tego mało w Gdańsku?
- 139 27
-
2017-04-19 07:16
centra handlowe stawia inwestor (1)
i jeszcze miastu opłaty różne płaci
a drogi buduje samo miasto - albo z twoich i moich podatków, albo (jeśli mamy szczęście) z pieniędzy zarobionych na inwestorach budujących centra handlowe- 17 12
-
2017-04-24 08:01
i tak sprzedając ziemię inwestorom nie martwi się jak mieszkańcy miasta będą dojeżdżali do swoich domostw.....Czyli tak naprawdę miasto wypina się na mieszkańców gdyż drogi dojazdowe o odpowiedniej przepustowości powinny powstać w momencie budowania osiedli a tak jeździmy wiejską Świętokrzyską.....czekając na łaskawe decyzje urzędników. Na zachodzie nie grzęzną w błotach i stoją 1,5 km od domu w godzinnych korkach.....U nas są inne zasady
- 2 0
-
2017-04-19 07:52
Słoiki tam jeżdżą to niech płacą (3)
- 4 15
-
2017-04-19 10:49
od ilu pokolen w Gdansku? xD (2)
Mowienie na ziemiach odzyskanych o sloikach to jakis zart.
Jesli aktualnie w Gdansku jest 1% ludzi, ktorych co najmniej 2 osoby z pokolenia dziadkow sa z Gdanska to bylby niezly wynik.
Podpowiem - jak tata przyjechal z Nowego Dworu do pracy w stoczni, a mama z Elblaga do szwalni to Sebix zrodzony z tego zwiazku odwiecznych gdanszczan ma niewielkie prawo do okreslania kogokolwiek "sloikiem".
Nie mowiac o tym, ze tylko tryglodyci sie podpinaja pod zbiorowe sukcesy czy rodowe osiagniecia, gdyz wlasnych nie maja.
Panie Gdanszczaninie, jakie sa Pana osiagniecia procz urodzenia sie w Gdansku? :D- 15 4
-
2017-04-19 11:37
Słoiku (1)
Najpierw zarejestruj swój blachosmrod w Gdańsku,zamelduj swój nielegalny pobyt w mieście,zapłać podadek od zatruwania mi powietrza to wtedy możesz zwać się autochłonem.
- 9 6
-
2017-04-19 18:09
przegrałeś
znów,
słabiutko- 1 1
-
2017-04-19 06:29
Ulica też potrzebna
Za chwilę będą poprawiać i dobudowywać
- 58 22
-
2017-04-19 06:30
należy skończyć z budową dróg dla samochodów (9)
w to miejsce muszą powstawać chodnik, trasy rowerowe i tory tramwajowe, ewentualnie same buspasy
- 61 100
-
2017-04-19 07:31
(1)
tak debilu samochody niech latają
- 27 9
-
2017-04-19 08:15
drogi dla samochodów istnieją
i mają się dobrze biorąc pod uwagę jak wiele osób decyduje się na ten rodzaj transportu.
- 8 4
-
2017-04-19 07:33
I pomniki smoleńskie
- 16 8
-
2017-04-19 09:51
tak, właśnie! skończyć z budową dróg dla samochodów!
i obowiązkowa karta woźnicy w II klasie liceum!
- 6 5
-
2017-04-19 10:23
I riksze, i lektyki, i dorożki (2)
Najpierw skończ szkołę i naucz się czegokolwiek.
- 5 4
-
2017-04-19 10:50
Skonczylem i zgadzam sie z przedmowca (1)
Przeczytal Pan kiedykolwiek chocby jeden artykul/ksiazke o urbanistyce, planowaniu miast, komunikacji?
- 2 6
-
2017-04-19 11:18
na pewno w tych książkach jest napisane, że na obrzeżach miast nie powinno się budować dróg tylko stawiać na komunikacje miejska zaś w centrum powinno się budować wiadukty, estakady, tunele i drogi czteropasmowe, a i parkingi... pozdro
- 2 0
-
2017-04-19 22:34
Co za ignorant się wypowiada
- 0 0
-
2017-11-29 06:58
Autobus tez jest samochodem. Sprawdź to!
- 0 0
-
2017-04-19 06:33
wow
Szacun za taką decyzję, aż się poczułem jakby inwestycja nie była w Polsce.
- 62 26
-
2017-04-19 06:34
Krótki odcinek Bulonskiej Poludniowej (4)
Robyg mam nadzieję się dołoży....
- 60 4
-
2017-04-19 06:43
w d... dołoży
- 16 2
-
2017-04-19 07:17
Nie bój się, jest coś takiego jak przypis drogowy z Art 16 o drogach. Każdy inwestor ma od kilku lat taki obowiązek, zbiera się tego rocznie na około 50 mln pln.
- 7 1
-
2017-04-19 07:18
nie po to prezes robygu wysyla kartki swiateczne budyniowi aby sie do czegokolwiek dokladac
- 23 3
-
2017-04-19 10:49
byle nie budował, bo się zawali zaraz. . .
- 4 0
-
2017-04-19 06:34
Slicznie (5)
Pieknie.
I co wartosc chalup nieopodal faszjona pojdzie w gore,oj bedzie gul skakal tym co krytykuja ludkow zamieszkujacych dzielnie rembowo...- 17 31
-
2017-04-19 06:50
w górę o tam smród z szadółek i hałas z obwodnicy pójdzie (1)
- 19 4
-
2017-04-19 07:53
I bedzie więcej słoików
- 12 2
-
2017-04-19 09:12
(1)
Super wreszcie będzie normalnie bo w godzinach szczytu przejechać się Warszawską i dalej to równa się z cudem dzieci ze szkoły 12 stki przewieść to też lada sztuka o ile na Ujescisku wsiadzie się do autobusu bo taki scisk deweloperzy na wyscigi budują a inflastruktura w tyle już miała linia tramwajowa powstać w 2017 i już są opóźnienia na co czekacie?
- 10 1
-
2017-04-19 17:37
Przewieść???
PrzewieŹć!!!
- 2 0
-
2017-11-29 07:01
Co to to rembowo? Jakas nowa żabianka ale w polu?
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.